15.5.11

LA MOLA DE SEGART, EL RODENET I EL GR-10

Hem estat a Segart i hem aparcat els cotxes al paratge dels Horts. Després, seguint les indicacions de Carles Ferrís hem fet senda cap a la Mola. Pel camí hem trobat la Font del Campaner i el creuament de camins a Sant Esperit, Puçol i a la Mola. Hem pujat per la senda original que hem agafat davant el desviament cap al Mont del Rodenet.
Hem esmorzat en el cim de la Mola entre la rosa dels vents que indica les muntanyes veïnes i que fa vint-i-cinc anys va col·locar el Centre Excursionista de València i el punt geodèsic. Calories, vinet, cafenet, un repàs a la panoràmica tan esplèndida del lloc amb L'Alt del Pi, amb el castell de Serra, l'alberg de Betània, el Garbí, Albalat dels Tarongers, El Port de Sagunt, la Platja de València, València-ciutat, l'Albufera... i cap avall.
En arribar al principi de la senda que ens ha portat al cim de la Mola, hem aplicat una variació a la proposta de Carles Ferrís i hem pujat al Rodenet buscant empalmar amb el GR-10 de baixa del Garbí per la Pedrera. Una vegada localitzat l'hem seguit fins a Segart on hem conclòs la ruta. Per matar la set ens n'hem fet una al Restaurant l'Olivera i, a continuació, hem baixat als Horts a dinar.
Quan ha començat el dia no les teníem totes amb l'oratge, però hem de dir que, hui, s'ha comportat i ens ha deixat recórrer les muntanyes. Hem conclòs que ha estat una bona ruta i que pot recomanar-se.